REGULAMIN
ŚWIADCZENIA USŁUG ŚWIADCZONYCH
DROGĄ
ELEKTRONICZNĄ ZA POŚREDNICTWEM APLIKACJI MOBILNEJ
I.
Postanowienia ogólne
II.
Rodzaj usług świadczonych drogą elektroniczną
III.
Warunki zawierania umów o świadczenie usług
drogą elektroniczną
IV.
Warunki umów o świadczenie usług świadczonych
drogą elektroniczną
V.
Własność intelektualna
VI.
Wymagania techniczne
VII.
Zasady administrowania danymi osobowymi w celu
zawarcia wykonania umowy
VIII.
Odpowiedzialność oraz obowiązki operatora
IX.
Postępowanie reklamacyjne
X.
Postanowienia końcowe
I.
POSTANOWIENIA
OGÓLNE
1. Na podstawie przepisu art. 8 ust. 1
pkt. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Błażej Próchniak wykonujący działalność gospodarczą pod firmą Govinsoft Błażej Próchniak, adres
miejsca wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: os. Mielżyńskiego
118/6, 62-020 Swarzędz, NIP: 7661661587, REGON: 300475640, adres poczty elektronicznej (e-mail):
kontakt@kidlak.pl, tel. +48 516 650 245 (zwany
dalej „Operatorem”) ustala niniejszym Regulamin świadczenia usług drogą
elektroniczną (zwany dalej „Regulaminem”), który reguluje zasady
korzystania z aplikacji mobilnej Operatora o nazwie „Kidlak” (zwana
dalej „Aplikacją Mobilną”).
2. Osoba, która korzysta z Aplikacji
Mobilnej na potrzeby niniejszego Regulaminu zwana jest „Użytkownikiem”.
3. Aplikacja Mobilna, jest przeznaczona
dla rodziców oraz opiekunów prawnych dzieci, pracowników przedszkoli oraz
żłobków, a także firm o charakterze cateringowym.
4. W sprawach nieregulowanych w
niniejszym Regulaminem, stosuje w szczególności przepisy: Kodeksu Cywilnego
(Dz. U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 z późniejszymi zmianami), ustawy z dnia 18
lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr
144, poz. 1204 z późniejszymi zmianami), ustawy o prawach konsumenta z dnia 30
maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827), ustawy z dnia 29 sierpnia1997 r. o
ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 101,poz. 926 z późniejszymi
zmianami), ustawy z dnia 4 lutego 1994
roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. nr 24, poz. 83 z
późniejszymi zmianami).
II.
RODZAJE
USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1.
Operator
na podstawie Regulaminu, w ramach Aplikacji Mobilnej świadczy następujące
Usługi Elektroniczne (zwane dalej „Usługami”):
1.1 prowadzenie konta,
1.2 wysyłanie wiadomości do innych
Użytkowników,
1.3 korzystanie z tablicy wydarzeń,
1.4 korzystanie z listy obecności przez
Użytkowników będących wychowawcami,
1.5 zgłaszanie nieobecności dzieci przez
Użytkowników będących ich rodzicami lub opiekunami prawnymi,
1.6 zamieszczanie wpisów na forum,
1.7 korzystanie z kalkulatora
przeliczeniowego.
2.
Świadczenie Usług na rzecz Użytkowników
Aplikacji Mobilnej odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Użytkownik
w ramach korzystania z Aplikacji Mobilnej, na zasadach określonych Regulaminem
i powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, ma prawo do zamieszczania w niej
danych.
III.
WARUNKI
ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE
USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Korzystanie przez Użytkownika z Usługi oferowanej za
pośrednictwem Aplikacji Mobilnej jest możliwe jedynie po jej zainstalowaniu na
odpowiednim urządzeniu elektronicznym (zgodnie z wymogami określonymi w
rozdziale VI Regulaminu) oraz po wcześniejszym zaakceptowaniu treści
Regulaminu. Zainstalowanie Aplikacji Mobilnej i zaakceptowanie Regulaminu jest
tożsame z zawarciem z Operatorem umowy o świadczenie usługi wskazanej w
rozdziale II Regulaminu.
IV.
WARUNKI
UMÓW O ŚWIADCZENIE
USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. Świadczenie
Usług przez Aplikację Mobilną opisanych w rozdziale
II pkt 1 ma charakter bezpłatny.
2. Operator zastrzega możliwość wprowadzenia
płatnych Usług do Aplikacji Mobilnej, o czym Użytkownik będzie każdorazowo
informowany. Aktywacja
płatnej Usługi następuje po zaksięgowaniu przelewu na koncie Operatora.
3. W
przypadku Usług płatnych, Użytkownik może skorzystać z bezpłatnego okresu
próbnego, w trakcie którego ma prawo korzystać z określonych funkcji oraz
treści dostępnych w Aplikacji, przez ściśle oznaczony w Aplikacji okres,
począwszy od daty pierwszego aktywowania Usługi. Wysokość opłat za Usługi
płatne po upływie bezpłatnego okresu próbnego, zostanie określona w cenniku
Aplikacji.
4. W
przypadku zakupu Usługi polegającej na subskrypcji, przez firmę o charakterze
cateringowym, świadczone usługi są rozliczane cyklicznie, co 30 dni kalendarzowych.
Pobranie kwoty określonej w cenniku Aplikacji z konta Użytkownika będącego
firmą o charakterze cateringowym następuje wraz z rozpoczęciem kolejnego okresu
rozliczeniowego.
5. Płatności
należy dokonywać przelewem na rachunek bankowy nr : 58 1240 6609 1111 0010 5381
4770 Bank Pekao S.A. lub za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności
udostępnionych przez Aplikację Mobilną (PayPal, PayU.pl,
Przelewy24.pl, TPay.pl, eCard).
6. Umowa
o świadczenie Usługi polegającej na korzystaniu z Aplikacji Mobilnej zawierana
jest na czas nieoznaczony.
7. Korzystanie przez Użytkownika z Aplikacji
Mobilnej oznacza, iż uważnie
zapoznał się on z treścią Regulaminu.
8.
Dla korzystania z Aplikacji
niezbędne jest posiadanie urządzenia mobilnego, jak również̇ połączenie urządzenia
mobilnego z Internetem. Koszty połączenia z Internetem obciążają̨
Użytkownika lub jego opiekuna prawnego, stosownie do umów zawartych przez
Użytkownika lub jego opiekuna prawnego z operatorem telekomunikacyjnym.
V.
WŁASNOŚĆ
INTELEKTUALNA
1. Użytkownik z chwilą zaakceptowania Regulaminu uznaje,
że całość praw autorskich i wszystkie znaki towarowe związane z Aplikacją
Mobilną, a niewyłączone postanowieniami odrębnych przepisów lub licencji należą do Operatora i podlegają prawnej
ochronie, w szczególności przez ustawę z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie
autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. nr 24, poz. 83 z późniejszymi zmianami).
2. Zabronione jest korzystanie z tych praw
własności intelektualnej bądź z usług Aplikacji Mobilnej do celów innych niż te ściśle określone
Regulaminem. Użytkownik
ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Operatorowi, będącą
następstwem użycia firmy lub znaków towarowych Aplikacji Mobilnej, bez zgody Operatora lub niezgodnie z
Regulaminem.
3. Publikacja w ramach Aplikacji Mobilnej
materiałów multimedialnych przez Użytkownika jest równoznaczna z oświadczeniem
przez te podmioty, iż posiadają one stosowne prawa do publikacji danego
materiału.
4. Usługobiorca przesyłając materiały oraz inne
treści cyfrowe ponosi wyłączną odpowiedzialność za naruszenia autorskich praw
majątkowych i pokrewnych oraz dóbr osobistych osób trzecich z tego tytułu, a w
przypadku wystąpienia w związku z tym przez jakąkolwiek osobę z jakimikolwiek
roszczeniami lub żądaniami w stosunku do Serwisu lub Usługodawcy, zobowiązuję
się zwolnić Serwis lub Usługodawcę z wszelkiej odpowiedzialności oraz do
całkowitego zaspokojenia roszczeń osób trzecich w tym zakresie.
VI.
WYMAGANIA
TECHNICZNE
W celu prawidłowego korzystania z Aplikacji
Mobilnej wymagane jest posiadanie w urządzeń mobilnych (smartfon, tablet) z
systemem operacyjnym Android – 5 lub
wyższy, iOS 8 lub wyższy, Windows 10.
VII.
ZASADY
ADMINISTROWANIA DANYMI OSOBOWYMI
W CELU ZAWARCIA I WYKONANIA UMOWY
1.
Administratorem
danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej Kidlak jest
Operator.
2.
Korzystanie
z Aplikacji oraz zawieranie umów o świadczenie usług drogą elektroniczną za
pośrednictwem Aplikacji, z czym wiąże się konieczność podania danych osobowych,
jest całkowicie dobrowolne. Osoba, której dane dotyczą, samodzielnie decyduje
czy chce rozpocząć korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną przez
Usługodawcę. Dane osobowe
Użytkowników są zbierane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (realizacja
umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną).
3.
W
celu skorzystania z Usług opisanych w rozdziale II Regulaminu wymagane jest
uzyskanie następujących danych osobowych Użytkownika:
3.1. Imię i Nazwisko,
3.2. Adres (ulica i numer domu/mieszkania,
kod pocztowy, miasto),
3.3. Numer telefonu,
3.4. Adres e-mail,
4.
Po
wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być
przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą
elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu
bezpośredniego – odpowiednio w związku z art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca
2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172 ust. 1 Ustawy z
dnia 16 lipca 2004 roku – Prawo Telekomunikacyjne, w tym kierowanych w wyniku
profilowania, o ile Użytkownik lub jego opiekun prawny wyraził stosowną zgodę.
5.
Wszelkie
dane są wprowadzane do Aplikacji Mobilnej przez Użytkowników lub osoby przez
nie wyznaczone. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za poprawność, zakres,
kompletność, treść i zgodność wprowadzanych danych z przepisami prawa.
6.
Operator
zobowiązuje się do ochrony danych osobowych Użytkownika zgodnie z
Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (RODO).
7.
Operator
będzie przetwarzał dane osobowe w celach dostarczenia usług związanych z
korzystaniem z funkcjonalności Aplikacji Mobilnej.
8.
Dane
osobowe Użytkowników przechowywane są przez Administratora:
8.1 w przypadku, gdy podstawą
przetwarzania danych jest wykonanie umowy, tak długo, jak jest to niezbędne do
wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi
przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin
przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz
roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata.
8.2 w przypadku, gdy podstawą
przetwarzania danych jest zgoda, tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a
po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia
roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec
niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia
wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń
związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata
9.
Podczas
korzystania z Aplikacji mogą być pobierane dodatkowe informacje, w
szczególności: adres IP przypisany do urządzenia Użytkownika lub zewnętrzny
adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu,
typ systemu operacyjnego.
10. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo
dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania,
usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo
wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu
na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed
jej cofnięciem.
11. Podstawy prawne żądania Użytkownika:
a)
Dostęp do danych – art. 15 RODO
b)
Sprostowanie danych – art. 16 RODO
c)
Usunięcie danych (tzw. prawo do bycia
zapomnianym) – art.
17 RODO
d)
Ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO
e)
Przeniesienie danych – art. 20 RODO
f)
Sprzeciw – art. 21 RODO
g)
Cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.
12. W celu realizacji uprawnień, o których
mowa w pkt 11, można przesłać stosowną wiadomości e-mail na adres: kontakt@kidlak.pl.
13. Operator stosuje środki techniczne i
organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią
do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności
zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem
przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących
przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
14. Aplikacja Mobilna używa plików
„cookies”. Instalacja plików „cookies” jest konieczna do prawidłowego
świadczenia usług w Aplikacji, dają one także możliwość opracowywania ogólnych
statystyk Aplikacji Mobilnej.
15. W ramach Aplikacji stosowane są dwa
rodzaje plików „cookies”: „sesyjne” oraz „stałe”.
16. „Cookies” „sesyjne” są plikami
tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu
wylogowania (opuszczenia Aplikacji).
17. „Stałe” pliki „cookies” przechowywane
są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików
„cookies” lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
18. Informacje te nie rejestrują
konkretnych danych osobowych, lecz służą do opracowania statystyk korzystania
ze strony.
19. Dane osobowe Użytkowników są
przekazywane dostawcom usług, z których korzysta Administrator przy świadczeniu
usług Aplikacji. Dostawcy usług, którym przekazywane są dane osobowe, w
zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom
Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty
przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania
(administratorzy).
20. W przypadku stwierdzenia, że
przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane
dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
VIII.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
ORAZ OBOWIĄZKI OPERATORA
1. Wykonując
umowę zawartą pomiędzy stronami, Operator zobowiązuje się wykonać Usługi z
należytą starannością, ponosząc odpowiedzialność w przypadku jej niezachowania.
2.
Operator nie jest odpowiedzialny za
jakiekolwiek bezprawne działania Użytkownika korzystającego z usług Aplikacji
Mobilnej.
3.
Każdy Użytkownik jest zobowiązany dołożyć wszelkich starań, aby dane
zamieszczane w Aplikacji Mobilnej były kompletne i aktualne oraz prezentowane z
należytą starannością, z uwzględnieniem istniejących okoliczności faktycznych i
prawnych, w granicach dopuszczalnych przez prawo i przy pełnym poszanowaniu
praw konsumenta.
4.
Operator nie jest
odpowiedzialny w stosunku do Usługobiorców niebędących Konsumentami:
a)
za jakiekolwiek szkody i straty bezpośrednio lub pośrednio (łącznie ze
szkodami z tytułu utraty zysków z prowadzenia przedsiębiorstwa, przerw
w działalności przedsiębiorstwa lub utraty informacji gospodarczej oraz
innymi szkodami o charakterze majątkowym), powstałe z powodu użycia,
niemożliwości użycia lub błędnego działania oprogramowania Aplikacji, szkody
powstałe w wyniku wyłączenia lub awarii systemu teleinformatycznego, awarii
sieci energetycznej,
b)
w związku z niewłaściwym korzystaniem z Aplikacji przez Usługobiorcę
niebędącego Konsumentem oraz nieprawidłowym funkcjonowaniem sprzętu
komputerowego, oprogramowania komputerowego czy też systemu łączności, za
pomocą których Usługobiorca łączy się z systemem Aplikacji,
c)
za ewentualne szkody powstałe w wyniku błędów, awarii i przerw w
funkcjonowaniu Aplikacji lub spowodowane nieprawidłowym zapisem lub odczytem
danych pobieranych przez Usługobiorców,
d)
za zakłócenia w prawidłowym funkcjonowaniu Aplikacji, a także utratę
danych Usługobiorców niebędących Konsumentami powstałe w wyniku działania siły
wyższej lub osób trzecich,
e)
za działania osób trzecich polegające na niezgodnym z powszechnie
obowiązującym prawem lub Regulaminem wykorzystywaniu danych oraz materiałów
umieszczonych w Aplikacji,
f)
za niemożność zalogowania się w systemie Aplikacji spowodowaną w
szczególności: jakością połączenia, awarią systemu teleinformatycznego lub
sieci energetycznej, błędną konfiguracją oprogramowania Usługobiorców
niebędących Konsumentami,
g)
za skutki związane z utratą hasła.
IX.
POSTĘPOWANIE
REKLAMACYJNE
1.
Użytkownik
ma prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z korzystaniem z Aplikacji
Mobilnej w trybie przewidzianym w niniejszym rozdziale.
2.
Skargi
i zażalenia mogą być wnoszone za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kontakt@kidlak.pl
lub w formie pisemnej do siedziby Operatora, w sposób umożliwiający
identyfikację osoby wnoszącej skargę lub zażalenie.
3.
Prawidłowo
złożona reklamacja powinna zawierać następujące dane:
3.1. imię, nazwisko,
3.2. adres e-mail,
3.3. opis problemu, którego dotyczy
reklamacja.
4.
Operator
dołożą wszelkich starań, aby reklamacje były rozpatrzone w terminie 14 dni od
daty ich otrzymania przez Operatora. O ich rezultacie Operator niezwłocznie
powiadomią składającego reklamację na piśmie lub za pośrednictwem poczty
elektronicznej na wskazany przez Użytkownika adres e-mail.
X.
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
1.
Użytkownik
może zaprzestać korzystania z Usług oferowanych przez Operatora zgodnie z
Regulaminem w każdej chwili, usuwając Aplikację Mobilną z urządzenia, na którym
Aplikacja Mobilna została zainstalowana, co jest jednoznaczne z wypowiedzeniem
umowy o świadczenie usług określonych w Regulaminie w trybie natychmiastowym.
2.
Zakazane
jest dostarczanie przez Użytkownika przy wykorzystaniu Aplikacji Mobilnej
treści o charakterze bezprawnym.
3.
Zabronione
jest korzystanie z Aplikacji Mobilnej w celach zarobkowych lub promocyjnych bez
wcześniejszej pisemnej zgody Operatora. W przypadku stwierdzenia przez
Operatora korzystania w celach komercyjnych z Aplikacji Mobilnej Operatora
zastrzega sobie prawo do zablokowania Aplikacji Mobilnej dla danego
Użytkownika.
4. Regulamin w
niniejszym brzmieniu obowiązuje od dnia … r
5. Regulamin jest dostępny w Aplikacji
mobilnej oraz na stronie Kidlak.pl.